Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Γεμιστά με ρύζι


Έχω πειραματιστεί πολλές φορές και νομίζω ότι πια έχω μάθει να τα κάνω πολύ καλά. Προσωπικά προτιμώ τις πιπεριές αλλά βάζω και καμιά ντομάτα για τον άντρα μου... Γενικά προτιμάμε μικρού σχετικά μεγέθους πιπεριές και ντομάτες
Παρόλο που η μαμά μου τα έκανε στην κατσαρόλα, όπως τα κάνανε στην πόλη, εγώ τα ψήνω στο φούρνο. Βάζουμε πολύ κρεμμυδάκι, σταφίδες, κουκουνάρια, δυόσμο και μαϊντανό. Μπορείτε να βάλετε και τριμμένο καρότο μέσα, (κι ας λέει η μαμά μου δεν είναι γεμιστά αυτά...), εμένα μου αρέσει, επίσης ωραία γίνονται και αν προσθέσετε και φρέσκο κρεμμυδάκι!
Γίνονται εξίσου καλά είτε με ρύζι γλασέ  είτε με καρολίνα ή νυχάκι.

Υλικά:

  • 5 ντομάτες
  • 5 πιπεριές σκούρες πράσινες
  • 10 κουταλιές της σούπας ρύζι (1 για κάθε γεμιστό)
  • 4  κρεμμύδια ψιλοκομμένα
  • 2 πατάτες κυδωνάτες
  • 1 χούφτα κουκουνάρια
  • 1 χούφτα μαύρες σταφίδες
  • 250 γρ. χυμό ντομάτας
  • τοματοπελτέ
  • μαϊντανό, δυόσμο (ξερό ή φρέσκο)
  • αλάτι, πιπέρι, λίγη ζάχαρη
  • φρυγανιά τριμμένη



Εκτέλεση:
Πλένουμε τα λαχανικά μας, κόβουμε τα καπάκια από τις πιπεριές και τις ντομάτες. Αφαιρούμε τα σπόρια των πιπεριών και αδειάζουμε τις ντομάτες με ένα κουταλάκι και κρατάμε τη σάρκα για την γέμιση. Τρυπάμε με ένα πιρούνι τον πάτο των πιπεριών και ντοματών και τα αραδιάζουμε στο ταψί μας. Βάζουμε ενδιάμεσα όσες πατάτες χρειάζονται για να τα στερεώσουν.
Βάζουμε γύρω στο ένα φλυτζανάκι του καφέ ελαιόλαδο σε ένα τηγάνι και μόλις ζεσταθεί ρίχνουμε τα κρεμμύδια να τσιγαριστούν, προσθέτουμε και τα κουκουνάρια να πάρουν λίγο χρώμα. Στη συνέχεια ρίχνουμε το ρύζι, ανακατεύουμε λίγο και προσθέτουμε τη σάρκα από τις ντομάτες μαζί με το ζουμί τους, που έχουμε χτυπήσει προηγουμένως στο moulti ή τις έχουμε τρίψει, 1-2 κουταλιές τοματοπελτέ, τις σταφίδες, αλάτι, πιπεράκι, λίγη ζάχαρη και αν χρειάζεται (αν δεν έχουμε ζουμάκι από τις ντομάτες) ελάχιστο νεράκι. Τέλος προσθέτουμε και το μαϊντανό με το δυόσμο (ή μόνο μαϊντανό).
Ψήνουμε 4-5 λεπτά και κατεβάζουμε από τη φωτιά.
Γεμίζουμε τις ντομάτες και τις πιπεριές όχι μέχρι πάνω γιατί θα φουσκώσει το ρύζι. Σκεπάζουμε με τα καπάκια τους και πασπαλίζουμε με λίγη τριμμένη φρυγανιά. Ανακατεύουμε τη σάλτσα ντομάτας με λίγο ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι, ζάχαρη και λίγο νερό και το ρίχνουμε ανάμεσα στο ταψί μας καθώς και πάνω από τα λαχανικά και τις πατάτες.
Ψήνουμε στο φούρνο στους 180 βαθμούς για 1 ώρα περίπου ή μέχρι να ψηθεί το ρύζι.

Αφήνουμε να κρυώσουν λίγο για να σερβίρουμε, σαν μεζέ μπορούμε να τα σερβίρουμε και κρύα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου